حجت‌الاسلام خاموشی: اوقاف از مخترعان و مبتکران حمایت می‌کند

  • منتشر شده در تاریخ 1397/12/11

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان از مخترعان و مبتکران حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، صبح امروز در همایش پنجاه و ششمین سال جایزه بنیاد البرز که با حضور مسئولان كشوری، مقامات دولتی، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های علمی و فرهنگی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه برای وقف دانش تلاش می‌کند و چقدر خوب است که وقف‌های خاص علم تعداد آن افزایش یابد.

وی افزود: صاحبان اختراعات و اکتشافات را حمایت خواهیم کرد تا به‌گونه‌ای به رشد و توسعه زندگی مردم کمک شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مرحوم حسینعلی البرز در ایران اسلامی زمانی کلید ابتکار موقوفه حمایت از دانش و علم را زد که پیش از ایشان هیچ‌کسی به این حجم در موقوفه فعالیت نکرده بود.

وی با بیان اینکه در روایات بنا نهادن یک سنت، اجر و ثواب بسیاری دارد، افزود: افرادی که در مسئله وقف فعالیت می‌کنند باید بدانند که وقف مال دنیا را اخروی می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: ادله آیات و روایات خوبی برای پشتیبانی کار معنوی مرحوم حسینعلی البرز وجود دارد که وقف ایشان را ماندگار کرده است.

وی یادآور شد: سازمان اوقاف برای وقف دانش تلاش می‌کند و چقدر خوب است وقف‌هایی که به‌طورخاص به علم می‌پردازند، تعداد آن افزایش یابد زیرا این کار سبب توسعه علم و فناوری می‌شود.

خاموشی از راه‌اندازی معاونت علم و فناوری در سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: کسانی که در حوزه اختراعات و اکتشافات فعالیت می‌کنند، تلاش می‌کنیم که حمایت لازم را از آنها داشته باشیم تا به‌گونه‌ای این اختراعات و اکتشافات وارد زندگی مردم شود. در مسائل پزشکی، نباتات، بهینه‌سازی و مصرف سوخت وارد عمل شده‌ایم که به‌زودی خبرهای خوشی در این زمینه منتشر خواهد شد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به بیانیه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در ۴۰ سال پیش‌رو باید از بحران‌هایی که نظام سلطه برای ما ایجاد کرده است عبور کنیم و این ممکن است؛ زیرا ایران دارای رتبه‌های علمی و دانشمندان برتر زیادی در سطح جهان است و برای برون‌رفت از بحرانی که غرب برای ما ایجاد کرده است راهکار وجود دارد و خروجی آن دانش و علم است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: دانش دست‌بالا در جهان ایجاد می‌کند و ثروت‌آفرین است. با این حرکت و جوشش دانشگاهی اتفاق‌های بسیار خوبی خواهد افتاد. از همه محققان و اندیشمندان تقاضامندیم ایران اسلامی را در این زمینه یاری رسانند.

راه‌های ارتباطی با وقف علم و فناوری

خراسان رضوی، مشهد مقدس، وکیل آباد 17، معاد 4، پلاک 111

مرکز پشتیبانی و مشاوره، پاسخگوی سوالات شماست

05136011631